ایستاده در باد

ایستاده در باد

عصیان می کنم پس هستم
ایستاده در باد

ایستاده در باد

عصیان می کنم پس هستم

106.بوی تعفن

106.


از روز پنج شنبه ذهنم درگیر یه صحنه ای شده که هر کاری می کنم نمی تونم فراموشش کنم و باهاش کنار بیام. وصد البته به شدت ترسیدم!

یکی از آدمایی که خیلی بهش اعتماد داشتم جلو چشمام به همسرش خیانت کرد وظاهراً از قبل هم...

این صحنه باعث شد یه کوچولو بیشتر به این موضوع فکر کنم.

خیانت یعنی چی؟

چیکار کنیم خیانت کردیم یا... ؟

یه امر نسبیه یا مطلق؟

اگر خیانت دیدیم/کردیم،باید چکار کنیم؟

و...

از نظر من خیانت شکستن عهد و قراردادیه که با طرف مقابلمون گذاشته ایم.

بعضی اوقات  این قرارها گفته می شه بعضی اشون هم نه.البته رابطه عاطفی یه قرارداد حقوقی نیست که بشه موضوعات رو احصا کرد و...گاهی ضمنیه وگاهی صریح

گذشته از مسائلی کلی وعمومی که اکثراً بر حسن وقبحشون تاکیید دارن،طرفین در جریان آشنایی خود به خود دستشون میاد که چه کارایی ممکنه باعث مکدر شدن طرف مقابل و ... بشه.

اما در کل فکرمی کنم  که مفهوم ومصداق "خیانت" یه امر نسبیه که بین دو طرف تعریف می شه ومعنا پیدا می کنه!وفرهنگ وتربیت و... طرفین در شکل دادن به این مفهوم دخیل خواهند بود.


این اتفاقی که من شاهد و... بودم.خلاف قراری بود که بین اون دو نفر گذاشته شده بود.والبته در هر حالتی من به شخصه اونو خیانت می دونم چون با هر ملاک و سنجه ی اخلاقی ای در تعارض وتضاد بود.

متاسفانه با یه حساب کتاب سرانگشتی دارم می بینم که این مقوله روز به روز داره بیشتر می شه وقبحش هم کم رنگتر از گذشته می شه.حتی به نوعی نشونه کلاس و پیشرفت به حساب میاد.

وقتی مفهومی قلب معنا بشه،واقعاً باید ازش ترسید.


هنوز بوی تعفنش ذهنمو آزار می ده!

نظرات 3 + ارسال نظر
شیما دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 10:15

بسامه دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 00:10

اتفاقا من باهات موافق نیستم.. چرا خائن خر است؟ اصلا فکر کردید چی شد که کار به خیانت کشید؟؟؟ به اینش فکر کنین..
خیانت خوب نیست.. به هیچ وجه
ولی باید گفت چی شد؟ نه چرا..

من فکر می کنم هیچ کاری خیانت رو توجیه نمی کنه.طرف مقابل هر کاری کرده باشه/نکرده باشه،راهش خیانت نیست.نمی گم گذشت وبخشش و...نه!کار اشتباه رو نباید با کار اشتباه پاسخ داد یا جبران کرد.
با پرسیدن"چرا"برای درس گرفتن وپیدا کردن علت موافقم

حاج خانوم یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 12:27

نمیدونم کسی که خیانت دیده زن بوده یا مرد
ولی من میدونم چقدر سخته ...
چقدر شکننده است ...
من هنوزم سوالم بی جوابه ... چرا خیانت دیدم؟چرا و چرا؟
نمیدونم واقعا ...
فقط میتونم بگم خیلی بده خیلی ...
خیلی دردناکه

خدا روشکر این یکیشو تا حالا تجربه نکردم!
این چرا یه سوال بزرگه که روز به روز داره بیشتر وبیشتر وبیشتر می شه!
شاید نشه جواب همه ی این چرا ها رو پیدا کنی اما جواب سوال خودتو می تونی پیدا کنی!
خائن خر است!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.